יציבה מושלמת 

יציבה מושלמת

 
 
יונית שלמון, מאסטרית בוסו אוניספורט

מכשיר הבוסו החדש יעזור לכם לשפר את היציבה שלכם, את שיווי המשקל ואת המערכות הפנימיות בכמה תרגילים פשוטים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שיעור בוסו (צילום: אוניספורט)
 שיעור בוסו (צילום: אוניספורט)   
מה הוא הבוסו?
הבוסו - (BOSU- Both Side Up) הינו אביזר לאימון שרירי ה- CORE דרך עבודה על שיווי משקל, מהירות תגובה וחיזוק שרירים פריפריאליים.

הבוסו מורכב מבסיס יציב העשוי מפלסטיק קשיח ומעליו חצי כדור גומי אלסטי. ניתן להשתמש בבוסו כאשר הוא מונח על בסיסו לתרגול בעמידה ותנועה, וניתן ניתן להשתמש בו גם כשהוא מונח על חלקו הפחות יציב (חצי הכדור) לעבודה בעמידה בעמדות שונות; ישיבה ושכיבה. העבודה על המשטח הלא יציב בשני המצבים הללו מאתגרת מספר רב של יחידות מוטוריות בגוף להשגת יעילות אימון מרבית.

למה נועד הבוסו?
המטרה העיקרית לעבודה על הבוסו הינה עבודה על מערכת שיווי המשקל. במערכת זו אנו משתמשים מהיום הראשון של חיינו, בו אנו מחזיקים את עצמנו בתור תינוקות, והיא נחלשת ככל שעולים בגיל. מסיבה זו חשוב מאוד לעבוד על מערכת שיווי המשקל וליצור עבודה חזקה יותר בכדי שביום יום התפקוד שלה יהיה יעיל יותר. על הכיפה של הבוסו המלאה באוויר אנו צריכים לייצב את גופנו וכך להכניס את מערכת שיווי המשקל לעבודה.

בנוסף למערכת שיווי המשקל, קיימים שרירי היציבה, שעובדים גם הם על מנת לייצב אותנו על המצע הבלתי יציב שעליו אנו עומדים. כאשר אנחנו חוזרים לעמוד על מצע יציב (כמו רצפה, למשל) יהיה קל יותר לשרירים, והם יעבדו בצורה יעילה יותר.

בנוסף, תוך כדי עבודה על הבוסו נכנסות לעבודה מערכות נוספות הנמצאות בתוך הגוף וחשובות ביותר, כמו המערכת הפרופריוצפטית. מערכת זו חשובה ביותר לשמירה על היציבה שלנו ועל ההתמצאות שלנו במרחב.

ניתן להבין מכך שעבודה עם מכשיר הבוסו חשובה לכל הגילאים, מילדים ועד מבוגרים. העבודה עם מכשיר הבוסו שומרת המערכות הפנימיות החשובות ליציבה, שיווי משקל וחיזוק השרירים. למעשה כאשר אנחנו מבצעים תרגילים על הבוסו, אנו עובדים על כל הגוף בכלל ועל המערכות הפנימיות בפרט.

על הבוסו ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילים. למבוגרים מומלץ להתחיל את העבודה ליד קיר בו ניתן לאחוז ולייצב את הגוף.

תרגילים
תרגיל ראשון: עמידה על הבוסו כאשר הכיפה כלפי מעלה, פיסוק קל וברכיים כפופות. עבודה על שיווי משקל ושרירים מייצבים, חיזוק המפרקים: קרסול, ברך וירך וכן שרירי הגו.

תרגיל שני: לעמוד כמו בתרגיל הראשון, הפעם בעיניים עצומות, בנוסף לכל המערכות והשרירים העובדים כמו בתרגיל הראשון, כאן תכנס גם המערכת הפרופריוצפטית. זוהי מערכת חשובה ביותר העוזרת להתמצאות במרחב.

תרגיל שלישי: רגל ימין במרכז הבוסו, רגל שמאל מייצבת את הגוף, בצורה איטית יש להרים הצידה את רגל שמאל. המערכות והשרירים שעובדים בתרגיל זה דומים מאוד לתרגיל הראשון, אך בתגיל זה העבודה יותר ממוקדת על רגל אחת.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by